Followers

Monday 23 April 2012

KeNaLi iLluMiNaTi.....


Tamadun tidak membentuk manusia sebaliknya manusialah yang membentuk ketamadunan . Namun ini masih lemah kerana untuk membangun tamadun, manusia memerlukan ilmu sedangkan manusia pada awalnya tidak memiliki ilmu pengetahuan. Hal ini sesuai dengan ayat Al-Quran yang berbunyi " Kamu tidak memiliki apa-apa pun ketika dilahirkan, lalu kami berikan pada kamu pendengaran, penglihatan supaya dengannya kamu mahu bersyukur". Ilmu mempunyai dua unsur atau jenis. Yang pertama ialah ilmu yang bersifat positif dan yang kedua ialah ilmu yang bersifat negatif, secara ringkas tamadun Islam dibentuk daripada ilmu–ilmu yang positif dari sistem ilahiah dengan keberadaan para anbiya. Pengetahuan ini murni dari pencipta alam ini, sedangkan manusia yang diberi hak memilih. Namun mereka telah memilih untuk keluar dari sistem ini ,maka yang mereka perolehi adalah ilmu–ilmu negatif , ilmu inilah sebahagiannya telah digunakan untuk menguasai manusia lain dan mereka mendirikan tamadun atau sistem anti tuhan. Secara konsep hanya ada dua tamadun yang saling berhadapan antara satu sama lain iaitu tamadun yang didirikan dengan sistem ilahiah dan tamadun yang didirikan dengan sistem anti tuhan, (bahesti boleh tambah di sini pembahasan kali ini adalah tentang tamadun yang sifat anti tuhan di mana mereka ini telah melakukan pelbagai ritual yang bertentangan dengan norma manusia semata–mata untuk menguasai alam(dunia). Dan mendirikan tamadun non-ilahiah , di mana di dalam tamadun ini terdapat unsur kemanusian yang rosak sama sekali. Kelompok ini adalah lawan pada kelompok ilahiah ,mereka melakukan penyembahan terhadap syaitan ataupun paganism dan mendirikan tamadun mereka atas kehendak syaitan. Kelompok ini masih menguasai tamadun dunia hingga sekarang, mereka adalah kelompok Freemason dan Illuminati)


 Pengajaran yang terdapat dalam dokumentasi mengenai Illuminati ialah berpegang teguh pada agama. Hal ini dapat dilihat di mana para ahli Illuminati adalah penyembah bagi syaitan ataupun digelar Amen-ra iaitu bermaksud tuhan matahari. Mereka terdiri daripada para ahli sihir dan pemuja syaitan. Syaitan ataupun Iblis menerima kekuasaan Allah S.W.T yang abadi tetapi di sisi lain Iblis membangkang terhadap-Nya. Selepas Iblis menyeru manusia melakukan kemungkaran, lalu ia akan meninggalkna mereka kerana dia takut terhadap kekuasaan Allah S.W.T. Hal ini dapat direnung daripada ayat surah Al-Hasyr ayat 16: (Bujukan orang-orang munafik itu) seperti (bujukan) setan ketika ia berkata kepada manusia, “ Kafirlah kamu!" kemudian ketika manusia menjadi kafir ia berkata ,“ Sesungguhnya aku berlepas diri dari kamu, kerana sesungguhnya aku takut kepada Allah S.W.T, Tuhan seluruh alam”. Para ahli Illuminati telah mengakui syaitan dengan berpegang bahawa kejahatan syaitan adalah teladan bagi mereka. Mereka berusaha untuk tidak mentaati Allah S.W.T dan telah menguruskan satu ajaran yang bahaya iaitu Illuminati. Mereka telah terpedaya oleh tipu daya syaitan, di mana syaitan telah berjanji untuk menyesatkan manusia sehingga ke hari Kiamat. Hal ini berlaku disebabkan tiadanya pegangan agama yang teguh terhadap kekuasaan Allah S.W.T.
Pengajaran yang kedua ialah kita perlu berhati-hati terhadap musuh kita (Illuminati). Gerakan Illuminati terdiri daripada dua agen iaitu Masonic dan Freemason. Kini mereka telah meninggalkan tempat rahsia mereka ke tempat awam bagi menjalankan misi mereka iaitu menjadikan seluruh dunia ini tiada sebarang pegangan agama. Kemunculan Freemason dapat dilihat pada Dollar Amerika iaitu gambar George Washington dan simbol Piramid bersama-sama si mata satu di atas Piramid yang hampir disudahkan pembinaanya. Sebenarnya mereka telah melakukannya berabad-abad lamanya. Hal ini demikian kerana mereka telah menjadi dalang bagi setiap peperangan, revolusi, dan kegiatan ekonomi baru. Mereka telah menguasai apa sahaja yang kita baca, dengar, dan lihat. Dengan ini dapat dilihat secara jelas bahawa mereka telah mendoktrinasikan penghuni dunia dengan cara pemikiran mereka dan telah berjaya menyusup masuk ke dalam bidang kuasa strategik. Di belakang tabir mereka telah mencipta politik, ekonomi, dan agama baru bagi membina asas untuk mendominasikan dunia. Kita seharusnya mengambil langkah berjaga-jaga bagi membendung masalah ini bagi mengelakkan mereka mendominasikan pemikiran kita dari segi politik, ekonomi, dan agama.
Seterusnya, pengajaran yang terdapat dalam dokumentasi Illuminati ialah jangan terlalu mempercayai tanpa usul periksa dalam sesuatu perkara. Dalam dokumentasi ini terdapat persoalan yang mampu membuka minda kita untuk merungkai segalanya iaitu”Tidakkah anda terfikir mengapa segala berkaitan Mesir Purba direkodkan?”, tetapi tiada rekod berkenaan Piramid dan cara pembuatannya. Ini kerana ia amat sulit untuk dirungkaikan.” Melalui peradaban Mesir Purba kita dapat melihat bukti-bukti yang menunjukkan kita masih dikuasai oleh kuasa keturunan Firaun. Hal ini dapat dilihat melalui penerapan unsur-unsur peradaban Mesir Purba dalam pemerintahan British, di mana yang pertama batu Nabi Yaakob (Datuk Bani Israel) berada di bawah takhta British. Yang kedua ialah permaisuri ditabalkan di atas Piramid bertingkat, yang ketiga ialah mahkota permaisuri terdapat 12 batu permata mewakili 12 puak Bani Israel. Yang kempat iaitu bendera Union mewakili penyatuan Union dan 12 puak-puak Jaacob ataupun jack Up (Israel), yang kelima tongkat kuasa berasal dari Mesir Purba yang digunakan oleh Firaun dan Tuhan Amen juga digunakan dan pelbagai lagi. Hal ini menunjukkan bahawa seharusnya kita mengkaji terlebih dahulu sesuatu perkara sebelum menerima pemikiran tersebut supaya kita tidak didominasikan oleh ahli Illuminati.



     
      




                                                   



No comments:

Post a Comment